Šta je zdrav doručak?

Kao što već i znate doručak je najbitniji obrok i zato nije baš preporučljivo preskakati ga. Mnogo je polemike i oko toga šta je zapravo zdrav doručak i šta treba da bude u njegovom sastavu. Jednima je to sendvič, drugima burek, nekima jaja i slanine, a nekima opet ovsene pahuljice i kaše. Jedno je sigurno, zdrav doručak je onaj koji će vam dati energije za celo jutro, a protiv koga se neće buniti ni vaše telo. Onaj doručak koji vam ne stvara težinu u stomaku, već poboljšava rad organa, daje koncentraciju i ne čini vas tromima. Pisali smo o zdravom doručku takođe i ovde.

Doktori i nutricionisti preporučuju da se jede ovsena za doručak zato što znaju da ćete se posle dobrih i kvalitetnih ovsenih pahuljica osećati bolje, a isti tako i izgledati, kako iznutra tako i spolja. Kada govorimo o ovsenim kašama govorimo o onima bez šećera, koje se prave tako što ovsene pahuljice prelijete sa vrelom vodom ili ih prokuvate i dodate željene sastojke, a najbolji su sveže voće, orašasti plodovi, suvo voće i med, a ukoliko ne smete med onda ga zamenite drugim zaslađivačem.

Dobrobiti ovsene kaše za doručak:

1. Bolja koža

Koža će vam izgledati bolje – ovsena kaša je odlična za tretiranje upalnih procesa na koži kao što su ekcemi, dermatitis i razni osipi. Takođe utiče na to da koža generalno bude zdravija jer ovas ima u sebi dosta vitamina i minerala. Cink pomaže u čišćenju kože, uklanja tokisne i druge štetne komponente, a i smanjuje velike pore i ima podmlađujući efekat na kožu. Gvožđe je, po nutricionistima, jedan od glavnih elemenata koji hrani kožu i daje joj vlažnost. Mangan smanjuje otečenost i upalne procese, a takođe pospešuje proces lečenja kože naročito nakon opekotina i modrica. Magnezijum utiče na bolju cirkulaciju i prokrvljenost a samim tim i na obnovu ćelija kože.


2. Jači mišići

Mišići će vam dobiti neophodne protein – Ako vas zanima šta je to što je telu potrebno da bi stvorilo i imalo mišiće, većina ljudi će reći proteini. Ali mnogo ljudi ne zna, da iako je protein veoma važan. telu su takođe potrebni i ugljeni hidrati i masti, a sve to možete pronaći u ovsenoj kaši. Ugljeni hidrati/(dobri) šećeri vam obezbeđuju energiju, a to je baš ono što je telu potrebno za uspešno vežbanje. Pola šolje ovsenih pahuljica, daje vašem telu 15% potrebne dnevne količine proteina. Da još ne zaboravimo i Vitamin E, antioksidans i glutamin (amino kiselina) pomažu mišićima da se brže oporave.

3. Bogate antioksidansima koji su najveći zaštitnici zdravlja i lepote

Ovsene pahuljice su bogate antoksidansima koje pomažu u ublažavnju svraba, kod upalnih procesa i visokog krvnog pritiska. Antiksidansi su bitni jer sadrže beta-glukan koji smanjuje šećer u krvi (napomena: ovsene pahuljice vam NEĆE zameniti lekove) i utiče na to da se povećava azot-monksid u krvi. Ovaj gas poboljšava cirkulaciju tako što proširuje krvne sudove i ne samo to, beta-glukan smanjuje nivo holesterola, podstiče razvoj dobrih bakterija u digestivnom traktu i utiče na osećaj sitosti posle obroka. Zato su ovsene pahuljice veoma sita, a ujedno i zdrava opcija za doručak. Svi ovi efekti su unapređeni prisustvom vitamina C.

4.  Bićete puni energije i imati bolju koncentraciju

Doručak na bazi ovsenih pahuljicam, daje više energije, poboljšava koncentraciju i ako se iskombinuje sa pravim sastojcima daje dovoljno sitosti za celo jutro. Preporučljivo je da se ovsene pahuljice konzumiraju same zato što ćete se osećati sitije duže vremena i nećete imati potrebu niti želju za drugom hranom. Kada kažemo ovo, mislimo da se ne kombinuju sa sendvičima i ne budu jedan od delova doručka, već iskuključivo da doručak bude na bazi pahuljica u kombinaciji sa voćem, suvim voćem i orašastim plodovima. Takođe možete praviti i slane kombinacije ukoliko vam je to ok, a svakako najviše benefita imaju u slatkim kombinacijama sa voćem. U samo pola šolje ovsenih pahuljica dobićete 19% preporučene dnevne doze dijetetskog unosa mangana, 41% dnevnog unosa fosfora, 34% magnezijuma, 24% bakra, 20% cinka i gvožđa, 11% folne kiseline, 39% vitamina B, 10% vitamin B5 i manje količine drugih korisnih nutrijenata.

5. Bolja linija i prevencija gojaznosti

Spori ugljenihidrati u ovsenim pahuljicama usporiće apetit i održati normalnan nivo šećera u krvi. Svi ovi nutritijenti ne samo da pojačavaju metabolizam već i sprečavaju nakupljanje masti i toksina u telu. Beta-glukan vas sprečava da se prejedate tako što daje osećaj sitosti dugo vremena i samim tim imaćete bolju liniju.

6. Ovsene pahuljice i ovsene kaše smanjuju nivo holesterola

Linolna kiselina i dijetetska vlakna koja su sadržana u ovsenim pahuljicama utiču na smanjenje nivoa triglicerida i lošeg holesterola u krvi. Loš holesterol izaziva upale u arterijama, oštećuje tkiva i povećava rizik šloga i srčanog udara. Sada već poznati beta-glukan u ovsu pomaže da se smanji nivo holesterola u krvi, i zajedno za drugim korisnim sastojcima, čisti masti iz zidova arterija i štiti telo od teških bolesti kao što je arteroskleroza.

 

View this post on Instagram

 

📣 Ako vam treba nešto sito, a zdravo za doručak tu su kaše i žitarice, slane i slatke, koje spremamo za vas od 7:00 do 13:30 svakog radnog dana. —– 🍲 Porcije su od 350 do 450grama. —- 👍 Dobar predlog za sutrašnji doručak upravo može biti ova slana kaša koja je puna korisnih sastojaka, za koje su zaslužni lan, susam, suncokret i golica. —- 📞 Ako vam nismo usput na putu do posla (Narodnog fronta 54) poručite na 060 423 54 54. . . #kaschazdravdorucak #slanekaše #zdravenavike #zdravaishrana #zdravesemenke #zdravobrok #dorucaknovisad #novisad #susam #lanenoseme #suncokret #semebundeve #zdravdorucaknovisad #zdravdoručaknovisad #kašenovisad #kašesrbija #oatmealpornfood #oatmeal #jutarnjirituali

A post shared by Kascha Zdrav Dorucak (@kaschazdravdorucak) on

7. Smanjuju rizik od srčanih bolesti

Ovsene pahuljice su bogate dobrim, zdravim mastima koje pomažu ćelijama srca i cirkulaciji. Zahvaljujući antoksidantima u ovsenim pahuljicama, procenat oštećenja zidova krvnih sudova od strane slobodnih radikala je značajno smanjen.

8. Poboljšavaju varenje i rešavaju digestivne probleme

Rešićete se digestivnih problema. Eksperti preporučuju minimum 25-38 grama dijetetskih vlakana svakog dana, jer je ta količina idealna za dobro varenje. Porcija ovsenih pahuljica sadrži 1/5 te dnevne preporučene količine. Za one koji pate od nepravilnog rada creva ili konstipacije je veoma korisno da uvrste ovsene pahuljice u svoj doručak.

Ako osećate nadutost i imate problema sa varenjem, odnosno loš rad digestivnog trakta treba da promenite način ishrane i životne navike. Najbolje je da se konsultujete sa nutricionistom i lekarom ili da testirate, polagano izbacite neke namirnice, ubacite neke nove i vidite kako će se ponašati vaše telo. Tako ćete najbolje znati šta je to što prija vašem telu.

Categories: Zdrave navike

Post a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *