Svašta se danas naziva zdravim doručkom.
Šta je on zapravo?

Mnogo je polemike oko toga šta je zapravo zdrav doručak.

Neki kažu da je to burek, neki da su jaja i slanina, neki da su to pahuljice. Jedno je sigurno, zdrav doručak je onaj koji pozitivno utiče na vaše telo. Onaj iz koga možete izvući vitamine, minerale, nezasićene masne kiseline i ostale korisne sastojke.

Zdrav doručak je onaj koji vam daje dovoljno energije za početak dana, a ne onaj koji vam uzme svu energiju.

Ako želite da vas vaše telo dugo služi jedite hranu koja vam daje energiju, poboljšava koncentraciju i deluje dobro na vaše zdravlje.

Kako da prepoznate šta prija vašem telu i koja hrana vam ne uzima energiju?

Tako što se nakon doručka nećete osećati pospano i tromo, nego puni energije, budni i spremini za početak novog dana. Takav doručak će poboljšati funkcije vaših organa, a pre svega mozga i lakše ćete obavljati jutarne zadatke.

Mnogi slušaju svoj um i uglavnom se sve svodi na zadovoljavanje čula i navika koje imaju. Misle da ako njihovom umu prija masna i teška hrana u kojoj manjkaju korisni sastojci, da to prija i njihovom telu. Oni slušaju svoje navike i svoj nagon za hranom i ne vode računa o korisnim sastojcima, već samo o ukusima. Slušajte svoje telo.

Koristite hranu koja dobro utiče na vaše zdravlje.

Koji sastojci su najbolji za doručak?

Ujutru naš organizam izlučuje insulin. Insulin kada se izlučuje dolazi u krv i tamo bi trebao da se spoji sa šećerom. Najbolja i najzdravija opcija je da to bude šećer iz voća. Zato je dobro da voće bude uključeno u naš doručak. I ovde postoje razne teorije, od kojih je i ona da voće ne treba jesti ujutru, ali mi smo testirali i slušali svoje telo i ono najbolje prihvata takav doručak. Najbolje je da slušate svoje telo i da testirate šta je to što mu najviše prija, pa da to i jedete.

Naravno, ako imate neke zdravstvene tegobe, dijabetes na primer, najbolje da se konultujete sa doktorom.

Zašto je dobro jesti voće za doručak?

S obzirom da naš organizam ujutru izlučuje insulin, kao što smo pomenuli, ako mu damo šećer iz voća on će pravilno nahraniti ćeliju. Ako mu ne damo koristan šećer, on će iz krvi uzeti ono malo šećera što ima i poslati u ćelije, prilikom čega će napraviti hipoglikemiju, odnosno dovesti do pada šećera u krvi.

Da li vam se desi da vam se prispava nakon doručka?

Kada nam šećer padne u jutarnjim satima javlja se često nervoza, pad koncentracije i manjak energije. Posle teške hrane i manja šećera javlja se i pospanost.

Namirnice koje su dobre za doručak su voće i žitarice jer su bogate ugljenim hidratima koje će insulin dobro obraditi i nahraniti ćelije pravilno. Naš organizam će dobiti dovoljno energije za početak dana, bolje ćemo obavljati mentalne poslove, osećaćemo se lagodnije, sprečićemo umor i pospanost, a pre svega i gojaznost.

Sada kada ste pročitali ovo jasno vam je zašto se nekada posle jela osećate teško, pospano i bez energije

Na kraju šta onda jesti za doručak?

Iako smo gore pomenuli neke sastojke i može vam biti jasno, konačno i da saberemo utiske. Najbolje je da u sastavu doručka budu ovsene pahuljice ili žitarice u kombinaciji sa voćem, orašastim plodovima i medom.

U našem meniju su glavne kombinacije žitarica ili ovsenih pahuljica sa voćem. Tu su i slane kaše za vas koji volite tradicionalni doručak. Ukombinovali smo ih sa jogurtom, žitaricama ili ovsenim pahuljicama i drugim sastojcima i dobili dobre ukuse i dobro izbalansiran doručak.

Naše telo jako dobro poznaje zakone prirode i doba dana i u skladu sa tim i naši organi funkcionišu. Zato treba pratiti te zakone i nagraditi svoje telo. Nikako nemojte da preskačite doručak, a šta ćete jesti, mi smo gore objasnili, a vi slušajte svoje telo i testirajte.

Pogledajte naš meni i naručite, možete online ili na broj 060 423 54 54.

Categories: Zdrave navike