Koliko vam se samo puta desilo kada vam zvoni alarm na telefonu da stisnete dugme snooze i nastavite da spavate? Sigurno tu radnju ponovite nekoliko puta tokom jutra. Ovo je nešto sa čime započinjemo jutro i to mnogi rade često, a ne bismo trebali. 

Šta bismo trebali? Trebali bismo da ugasimo alarm, uradimo par vežbica istezanja u krevetu, ustanemo i uradimo malo jutarnje gimnastike. Znamo da mnogi od vas znaju to, ali nažalost ne primenjuju mnogi. Kada odložimo ustajanje za 5 ili 10 minuta, naš organizam se probudi i ponovo se uspava i tako se trzamo nekoliko puta tokom buđenja, upadamo u san i prekidamo ga. Za dan za koji bismo trebali da ustanemo odmorni i puni elana za nove radne pobede mi se budimo umorni i uspavani. Pored toga još se budimo umorni jer legnemo kasno (najbolji san je od 22 do 2 ujutru i gledajte da uhvatitie što više od tog perioda) ali o tome u nekom drugom članku. Znate verovatno o čemu vam pričamo kada kažemo ustati ujutru umoran.

Potrudite se da ne odlažete ustajanje. Zaboravite opociju snooze! Isteglite se u krevetu.

Nakon onog snooze maratona ustajemo, obavljamo jutarnje rituale i uhvatimo telefon da proverimo notifikacije na društvenim mrežama. Mnogi to urade još u krevetu pre ustajanja. Odmah, a da još nismo ni probudili mozak kako treba, punimo ga gomilom nepotrebnih informacija i nestrpljivo gledamo koliko ljudi nam je lajkovalo sliku koju smo sinoć okačili. Namestite krevet, jer odmah od ranog jutra dobro obalvjen zadatak doprinosi produktivnosti. Provedite prvih 10-15 minuta u tišini, bez televizije, radija, društvenih mreža. Nakon vežbica, kad se razdrmate i rasanite, sedite, pročitajte par strana neke korisne knjige koja će vam trebati za posao i život i pripremite plan rada za taj dan. 

Malo tišine ujutru nije na odmet, a jutarnja gimnastika i lagane vežbe su obavezne. 

Nakon što ste malo pogledali društvene mreže, mislili ste da je prošlo 3 minuta ali beskonačni skrol vas je totalno omađijao i skontali ste da je već vreme za polazak na posao. Vreme proleti na društvenim mrežama za čas i da vam baterija nije bila na izmaku sigurno biste se još zagledali i zakasnili. Telefon će punjenje da sačeka kada stignete na posao, ali vi tek uveče iako bi mogli u krevet odmah tada. Imate osećaj da vas je savladao hronočni umor i budite se danima umorni. Nakon prve dve stvari (vežbi, tišine ili čitanja) ako imate vremena pročitajte još nešto malo ili na internetu pronađite nešto što bi vam koristilo, pogledajte neki inspiracioni video koji će vas motivisati da pobedite sebe ovog dana ili u krajnjem slučaju odvojite 15-20 minuta za učenje nekog jezika ili neke nove veštine.

Izbegavajte društvene mreže, a pre pročitajte neku knjigu, naučite nešto novo što će vam koristiti.

Ako se već danima budite umorni i to je preraslo u nešto hrnonično, naš savet je da prve tri stavke promenite, primenite naše predloge i testirate. Još je jedna veoma bitna stvar, ne toliko za buđenje i aktivnosti odmah neposredno nakon ustajanja, koliko za prikupljanje energije za nastavak. Doručak!

Nakon što smo shvatili da moramo trkom na posao, o doručku ni ne razmišljamo. Usput na brzinu zgrabimo nešto, često puno aditiva, margarina, emulgatora, čisto da napunimo stomak. U trku, na brzinu pojedemo to, a onda krene težina i nadutost. Pojeli bi i nešto drugo ali nema alternative, mislite. Prvo se krivite što ste jeli to, a onda tražite opravdanje. Svima nam se dešavalo to.

Mi predlažemo da vaš prvi obrok bude zdrav doručak. Znamo da se zdravim doručkom svašta naziva i svako ima svoju definiciju, ali zdrav doručak je zaista onaj koji pozitivno utiče na vaše telo. Onaj iz koga možete izvući minerale, vitamine, nezasićene masne kiseline i ostale korisne sastojke. Onaj doručak koji ste preskočili je najnezdraviji.

Zdrav doručak daje energiju, budnost i bolju koncentraciju

Zdrav poboljšava funkcije vaših organa, a pre svega mozga i lakše ćete obavljati jutarnje zadatke. 

Najbolja opcija za doručak jesu žitarice, tačnije kaše od istih i ovsene pahuljice sa raznim voćem i slanim kombinacijama. Glavna sumnja onih koji to nisu jeli, ili nisu napravili dobru kombinaciju, jeste da se od toga neće zasititi. Ovo je obrok koji i te kako može da drži sitim i nakon koga se nećemo osećati naduto i tromo.

Znamo da mnogi ne mogu da postignu da spremaju sebi kod kuće zdrav doručak iz raznih opravdanih razloga i zato smo mi tu. Dođite i probajte slatke ovsene kaše bez šečera, slane ovsene kaše, žitarice (proso i heljdu) i šejkove. Nas možete naći u Narodnog fronta 54 u Novom Sadu ili u poručiti na 060 423 54 54 i mi ćemo vam poslati na adresu. Takođe je tu i online proučivanje i elektronsko plaćanje.

Nakon zdravog doručka treba da budete produktivniji, puni energije i da se osećate bolje. Mnogo je benefita takvog doručka na naše telo i mi se nadamo da ćete to i vi prepoznati. Pišite nam utiske kada probate neke od naših ovsenih kaša ili žitarica.

Iako nismo detaljno precizirali svaku od stavki, da ne bi bilo zabune one su sledeće:

  1. Batalite odlaganje buđenja, nego se budite odmah kada budilnik zovni. Opcija snooze vam je neprijatelj
  2. Provedite neko vreme u tišini, planirajte dnevne aktiuvnosti samo sedite u tišini. Nadamo se da nema komšije sa bušilicom. Efekat komšijine bušilice može da zameni i tv, društvene mreže i naglo upijanje često nepotrebnih informacija.
  3. Radite jutarnju gimnastiku da vam se telo razbudi. Još u krevetu počnite sa laganim vežbicama istezanja, a posle malo pojačajte tempo.
  4. Čitajte ujutru neko štivo koje će vam koristiti, gledajte neki video koji će vam podići raspoloženje od ranog jutra, učite jezik ili neku novu veštinu. Ujutru ste najsvežiji i pre posla je najbolji period za učenje.
  5. Zdrav doručak. O ovome smo pisali mnogo, a i zalinkovali gore u tekstu jedan detlajniji članak. Ako ne stižete da spremite ili bilo koji da je razlog znate gde nas možete potražiti.
Categories: Zdrave navike

Post a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *