Od danas ćemo u nekom narednom periodu deliti sa posetiocima našeg sajta neke od korisnih saveta naše nutricionistkinje Jovana Pejaković iz Nu3 centra. Biće tu mnoge zanimljive teme koje će vam koristiti prilikom odabira namirnica, ali i karakteristike nekih od naših kaša.

U ovom postu prenećemo Jovanina saznanja o greškama koje pravite pokušavajući da smršate.

” Prva stvar koja vam pada na pamet kada govorimo o mršavljenju jeste izbacivanje kalorija iz obroka i držanje stroge dijete. Iako je ovo delimično tačno, mnogi od nas prave greške u tom procesu. Nije baš najjasnije šta i kada treba jesti i koliko, a šta izbegavati. Tako su nastali brojni mitovi vezani za dijetu u koje većina veruje, a koji nas ustvari udaljavaju od postavljenih ciljeva. Evo onih najčešćih koji stoje na putu vašim dobrim namerama. “

Prvo verovanje jeste da doručak treba da bude niskokaloričan.
Niskokaloričan doručak u toku dana može da uspori metabolizam i izazove određene hormonalne promene koje narušavaju proces mršavljenja. Ukoliko pojedete malo za doručak, kasnije može da se desi da prenaglite. Pravilan doručak je veoma bitan za energiju u toku dana, kaže Jovana, a to je najbolje vreme kada naš organizam dobro metaboliše tu energiju i ne pretvara je u masti.

Naše kaše su site, kalorične, a porcije su velike pa ukoliko pratite i pazite na unos kalorija ne morate pojesti celu kašu. Možete je i 2-3 dana držati u frižideru.

Druga greška je ako unosimo samo jednu grupu namirnica.
Vašem organizmu je potrebna izbalansirana ishrana kako bi pravilno funkcionisao. Potrebno je organizmu obezbediti osnovnu količinu ugljenih hidrata, proteina i masti. Ako ne poštujemo ovo pravilo velike su šanse da će doći do jo-jo efekta nakon prestanka dijete.

Greška tri je ako ne primenjujete kontrolu porcija.
Jedete ili premale ili prevelike porcije.

  • Jedete rano, a odlazite na spavanje kasno.
  • Izbacujete hranu između obroka, čak i kada ste jako gladni.
  • Ako ne pijete dovoljno vode, ovo nije dobro za vaš organizam, ali ni za plan da smršate.
  • Jedete samo niskokalorične namirnice.
  • Vežbate previše, a jedete premalo.

Ovsene kaše bez šećera, kao i slane ovsene kaše i žitarice mogu biti odlična opcija za doručak ili užinu bilo da želite da smršate, bilo da niste na posebnom režimu ishrane. Vodite samo računa o ovih 8 saveta na koje vam je Jovana skrenula pažnju, a detaljno o svim ovim stavkama možete pričitati u njenom blog postu na ovom LINKU.

Categories: Saveti nutricioniste, Zdrave navike

Post a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *